Werken aan het versterken van ons merk

Kracht van Ludens

Medio 2019 onderzochten we door middel van (online) vragenlijsten en verschillende rondetafelgesprekken wat ouders, medewerkers en kinderen de fijne en speciale punten van Ludens vonden. Tegelijkertijd vroegen we ook door op punten waar Ludens volgens hen iets liet liggen. Het allerbelangrijkste pluspunt, dat bij iedereen naar voren kwam, is de ruimte om te mogen zijn wie je bent en de ruimte om te groeien. Dé reden om onze kernspreuk dan ook aan te passen naar ‘ruimte voor groei’.

Ontdekken, samen zijn, veel naar buiten gaan, spelend ontwikkelen, plezier maken, de kinderen volgen, (zelf)vertrouwen krijgen en lekker jezelf zijn - andere belangrijke woorden die zowel ouders én medewerkers noemen. Deze waarden laten we vanaf dat moment ook meer zien in onze uitingen en in de communicatie naar (potentiële) klanten. We werken veel meer met foto's en korte films om woorden aan onze pedagogische visie te geven. Op een manier die dichtbij de ouders en medewerkers van nu staat. Ook de activiteiten die we op de locaties met kinderen ondernemen, geven invulling aan deze merkwaarden. Onze collega's op de locaties ondersteunen we hierin door gerichte inspiratieboxen aan te leveren. Met een open thema dat alle kanten op kan en een inspiratieboekje met activiteiten waar kinderen en medewerkers zelf en samen uit kunnen kiezen. Ook bevatten deze boxen speciaal materiaal waarmee kinderen naar hartenlust kunnen ontdekken en plezier maken.

Woorden en beelden geven aan onze krachtige pluspunten en dit samen meer naar buiten brengen maakt iedereen bij Ludens nóg trotser op zijn werk - en daar groeit en bloeit iedereen weer van!